Як «Рапід» забезпечує безпеку та ефективність логістики
Ризик менеджмент у світі міжнародних автомобільних перевезень є ключовим аспектом, де кожна деталь має значення. Компанія "Rapidвиступає не просто як провідник між точками А та Б, а як ваш надійний партнер у логістиці. Ми прагнемо забезпечити нашим клієнтам не лише високоякісні послуги, а й корисну інформацію, яка допомагає їм краще орієнтуватися у складнощах міжнародних вантажоперевезень. У наших статтях ми ділимося актуальними знаннями та кращими практиками галузі, щоб ви завжди залишались на крок попереду у змінному світі глобальної логістики, з особливим акцентом на безпеку , про яку йде мова в цій статті.
Ризик-менеджмент у транспортних компаніях.
Сьогодні своїм досвідом з управління ризиками на транспортному підприємстві ділиться начальник служби охорони праці та безпеки дорожнього руху JSC "KVK "Rapid" V. V. Mikhnov. Роботі з дослідження ризиків на підприємстві Володимир Володимирович присвятив понад 10 років. За цей час з’явилися безцінні напрацювання, які можуть бути корисні колегам.Робота з дослідження ризиків проводилася на базі київського ПАТ “КПК “Рапід”, що працює на ринку міжнародних перевезень вантажів понад 25 років. Підприємство у грудні 2015 року було сертифіковано за стандартом ISO 39001:2012 – система управління безпекою дорожнього руху. Стандарт спрямований на скорочення та, у кінцевому підсумку, усунення ризиків виникнення серйозних травм та летальних випадків, пов’язаних з дорожньо-транспортними пригодами. Концептуальне дослідження проблеми управління ризиками на нашому підприємстві ще не завершено. Відсутність чіткої теоретичної та методологічної бази досліджень утруднює хід аналізованих процесів, знижує їх ефективність.
Основні етапи управління ризиками
Currently, there is only one approach to risk management, which includes the following stages:
- risk analysis;
- risk control;
- risk financing.
Звісно, цей підхід допускає різні модифікації, але суть постановки залишається достатньо однорідною. Ризик менеджент включає визначення та оцінку ризику. Визначення є базою управління ризиком – не можна почати працювати з ризиком, якщо ви не знаєте, що він з себе представляє. Оцінка ризику поєднує в собі оцінку тих ризиків, які вже були визначені з погляду їх ймовірності та з погляду їх серйозності. Контроль ризику містить заходи, спрямовані на зниження його імовірності, виключення або спробу його уникнути, а також зменшення серйозності ризику у разі його настання. Фінансування ризику. У такому випадку перед організацією стоїть питання, як покрити фінансовий збиток від ризиків, які виявляються неприпустимими, не контрольованими на допустимому рівні.
Головна мета фінансування ризику
полягає в розподілі його вартості в часі так, щоб пом’якшити фінансовий тиск, під яким опиниться організація у випадку виникнення серйозних збитків. Висока ефективність управління автотранспортним підприємством, її гнучкість, маневреність, конкурентоспроможність з іншими аналогічними підприємствами досягається значною мірою за рахунок підвищення ступеня самоорганізації в процесі ризик менеджменту. Приходиться постійно враховувати можливі наслідки ризик менеджменту, уточнювати оцінку можливих втрат у міру розкриття невизначеності ситуації; не ризикувати по-великому для досягнення невеликого прибутку; шукати й використовувати відомі та перевірені шляхи аналізу ризику і не зупинятися на першому знайденому рішенні, продовжувати пошук інших шляхів, не гірших первісного за очікуваними результатами. Практичне значення роботи та як його наслідок карти оцінки ризиків безпеки дорожнього руху полягає у використанні виявлених ризиків з метою скорочення та, у кінцевому підсумку, усунення виникнення серйозних травм та летальних випадків, пов’язаних з дорожньо-транспортними пригодами.
Оцінка ризиків та управління ними
У нашому дослідженні ризик R визначається за формулою: R = P×S, де: S – серйозність наслідків впливів небезпечних факторів; P – імовірність виникнення небезпечного фактора. Для кожного виявленого небезпечного фактора (ризику) оцінюється можлива серйозність наслідків. Для визначення серйозності наслідків використовується вся доступна інформація про можливі нещасні випадки, ДТП, викликані небезпечними факторами, зібрана у персоналу транспортних компаній та у компанії “Рапід” зокрема. Накопичення та систематизація інформації про нещасні випадки та ДТП здійснюється відповідно до вимог Інструкції з оформлення поліційних матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих не в автоматичному режимі, затвердженої наказом МВС України від 07.11.2015 р. № 1395.
Моніторинг та аналіз ризиків
Тут потрібно пояснити. На підприємстві проводиться постійний моніторинг та аналіз протоколів, складених на водіїв підприємства у випадку порушення ПДР або виникнення дорожньо-транспортної пригоди. Для кожного виявлення небезпечного фактора оцінюється ймовірність виникнення небезпечного фактора. Для виявлення цих даних знову ж таки використовується метод збору інформації шляхом опитування водіїв (а їх у компанії працює понад 120 осіб) після кожного рейсу та аналізу протоколів ДТП, включаючи дані про нещасні випадки, ДТП, викликані небезпечними факторами.
Risk assessment and risk management.
Risk assessment is carried out in accordance with Table 2. Based on the table, we establish the category of risks:
1–4 points – acceptable (insignificant) risk;
5–9 points – acceptable risk;
10–12 points – medium risk;
14–20 points – serious risk;
21–49 points – unacceptable (inadmissible) risk.
If it is determined that the risk falls into the "unacceptable" category, then work is prohibited until the exposure to the hazardous factor is eliminated or its impact is reduced to at least the "serious" risk category. If the risk falls into the "serious" category, then the work is carried out only after checking all the prescribed safety measures and implementing the preventive actions established in the risk assessment map. When a risk of the "medium" category is detected, the control of the implementation of preventive actions is carried out in accordance with the requirements of the labor protection and traffic safety management system. If the risk falls into the "acceptable" category, then checks are carried out daily. The results of the risk assessment are used in the implementation and control of the foreseen preventive actions. In the event of accidents (road accidents), the manager identifies risks and organizes risk assessment in the field of labor protection and road safety, using the risk identification and assessment protocol.
Практичне застосування управління ризиками
У процесі дослідження ми розглянули п’ять типів ризиків.
1. Risks related to the technical condition of the car: breakdown of the car on the road, burst tire, uneven wear of brake pads, faulty spark plugs, etc.
2. Risks related to the environment: poor condition of the road surface, maneuvering of the driver in a limited space, hitting an obstacle, exposure to sudden temperature changes.
3. Risks related to materials and cargo: cargo falling, vehicle overturning.
4. Risks related to the human factor: violation of the work and rest regime by the driver, deviation of the functional state from the norm - anger, fear, stress; hitting a pedestrian, cyclist, etc.; failure to maintain distance, overtaking.
5. Risks associated with the technology (method): stoppage of nodes and aggregates.
Виявлення та оцінка ризиків
For each of the risks, a dangerous factor, the consequences of the risk were identified, effective risk prevention measures were determined, and, of course, a person responsible for the implementation of prevention measures and a person who should monitor the performance of the work was appointed. The same table shows the level of risk before and after preventive actions. All these data are listed in a consolidated table, extracts from which are given below.
The table can be viewed in its entirety in the next issue of the "Bulletin of AsMAP of Ukraine" magazine. For example, there is such a dangerous factor as expired, faulty fire extinguishers and ADR kits (the risk associated with the technical vehicle.
The consequences of such a dangerous factor can be the destruction of the car and the injury of road users.) The probability of the occurrence of such a risk is estimated at 2 points, the severity of the consequences - at 6 points, based on the formula R = P x S, the risk level is estimated at 12 points (average risk) . Effective measures to prevent such a risk are elementary (but so important) compliance with the service life of components. Or another example, from the same category of risks, is faulty spark plugs in a car.
Consequences - fuel not burning, loss of engine power, uneven engine operation, road accident. In this case, the probability of the occurrence of such a risk is estimated at 4 points, the seriousness of the consequences - at 5 points, the level of risk is estimated at 20 points (serious risk). In this case, the mechanic, the driver and the manager of the service center must strictly follow the procedure for checking the technical condition of the car.
We hope that our experience in risk management in the transport industry will help our colleagues and contribute to reducing the level of injuries on our roads.
For the practical application of the experience described above, you can use a summary table "Risks at the driver's workplace".
V.V. Mikhnov, head of the labor protection and traffic safety service of KVK RAPID JSC